Go to Top

Izložba Elizabete Matorkić Bisenić u Beogradu

Izložba slika i crteža - objekata Elizabete Matorkić Bisenić, docenta na Fakultetu umetnosti u Nišu, svečano će biti otvorena u ponedeljak 05. maja u 19 sati u Galeriji FLU u Beogradu i trajaće do 15. maja 2014. Izložba pod nazivom "Oponašanje prirodnog crteža ljudske kože - Tehnike vizualizacije" predstavlja doktorski umetnički istraživački projekat prof. Elizabete.  Radno vreme galerije: ponedeljak - petak 12 - 20h, subota 10 - 14h.

"Koža kao fenomen uključuje niz pojmova kao što su inteligencija kože, erekcija kože, stidljivost kože, sećanja i mašta kože, karakterni oklop, treperenje kože, pamćenje kože, debelokožac. U njihovom značenju, sve ih povezuje jedna zajednička nit - komunikacija kožom. Koža komunicira putem „crteža“ koji se može videti na njoj : urezane linije, crtice, tačke, kanali, komplikovani sistemi linija, treperenja, svetlucanja. To je prirodan crtež, kako ga naziva i opisuje anatomija.
Osnovna osobina prirodnog crteža na koži je kretanje , neprestano preobražavanje. Pojedina kretanja na koži međusobno pokazuju veliku oscilativnost u ispoljavanju različitih oblika, brzina i učestalosti i to zbog razlika među uzrocima pokretljivosti kože. Svedeno na najjednostavniju formulu, pravi uzroci ukupne pokretljivosti kože su nedeljivog psiho-somatskog porekla, sve očigledno vidljivo na koži samo je slikovit izraz nevidljivog. Pravi uzroci kretanja jesu navala: navala života, navala suza, navala polnih nagona, navala moralnih zapreka, navala strasti, navala oduševljenja, navala agresivnosti, navala vazduha, migracija ćelija.
Tehnike vizualizacije nevidljivih otisaka podrazumevaju sa jedne strane materijalne , ručno izvodljive postupke vizualizacije korišćenjem slikarskih materijala, ono što se može videti očima u završnom delu umetničkog projekta, na slikama i crtežima - objektima. Sa druge strane pojam tehnika u ovom istraživanju podrazumeva i nematerijalnu veštinu, veštinu zamišljanja nevidljivosti kao i sposobnost njene verbalizacije ."

(Izvod iz pisanog dela doktorskog umetničkog projekta)